Kits thuis ontvangen? Nu voor 4,10 per maand

Wouter: Koningsdag is gezellig en feestelijk

Wouter Verhoeven (10) uit Ridderkerk heeft altijd een vol programma op Koningsdag. 

Hoe ziet jouw Koningsdag eruit? Ga je nog iets bijzonders doen die dag?

Ik vind het altijd een gezellige dag. ’s Morgens ga ik eerst naar de aubade. Daar zingen we vaderlandse liederen en we laten ballonnen op. Ook ga ik altijd bij de vrachtauto’s met gehandicapten kijken die in optocht hard toeterend langskomen. ’s Avonds is er dan nog een lampionnenoptocht en vuurwerk.

 

Wat vind je gezellig aan Koningsdag?

Het is gezellig en feestelijk en we hebben lekkere dingen zoals Oranjetompoezen en Oranjevla.

 

Heb je wel eens de stad bezocht waar het koninklijk paar op bezoek ging?

Nee, maar in groep 8 ga ik naar Prinsjesdag.

 

Heb je koning Willem-Alexander of koningin Máxima ooit in het echt gezien?

Nee, maar ik zou het wel graag een keer willen.

 

Zit je op Koningsdag op een kleedjesmarkt om je oude knuffels en speelgoed te verkopen?

Nee, maar ik ga er wel kijken en soms wat kopen.

 

Hangen je ouders de vlag uit op Koningsdag?

Ja, dat doen ze altijd. Ik vind dat echt feestelijk. Er hangen altijd veel vlaggen in de straat.

 

Draag je die dag een Oranjeversiering of iets in rood-wit-blauw?

Ja, ik draag mijn kleren in rood-wit-blauw.

 

 

Geplaatst op dinsdag 21 april 2015 | Kitsredactie

naar magazine
Loading Conversation

Laatste nieuws

Doe mee met de Kits Fotowedstrijd!

Scherm­afbeelding 2026-06-15 om 12.32.17.png

Stuur je allermooiste foto naar Kits en win!  Mail je foto (met je naam en leeftijd) vóór 7 juli 2026 naar nieuws@kits.nl. Fotograaf...

Lees meer

In de leer bij een Goudse kaasmeester

Cheese Experience - ©vdwalbeeld.png

Goudse kaas is over de hele wereld bekend. Hoe komt dat eigenlijk? Daar willen Bas en Bernard Doornekamp (11) meer van weten. In de Gouda Cheese...

Lees meer
Word abonnee