Kits thuis ontvangen? Nu voor 4,10 per maand

Leven zonder stroom hoe gaat dat?

Amish gebruiken geen elektriciteit. Ze zijn bang dat ze anders tot zondige dingen verleid worden. En : met elektriciteit kun je gemakkelijk in contact komen met de wereld om je heen, vooral via radio, tv, telefoon en computer. Als je stroom gebruikt, ben je afhankelijk van iets buiten je eigen gemeenschap en als je een auto hebt, kun je verder van die gemeenschap af gaan wonen. Dat vinden de Amish niet goed. Koelkasten hebben ze wel, die lopen op gas. Zonne- en windenergie gebruiken ze soms ook. Vandaar dat je naast boerderijen vaak een windmolen ziet. Amish reizen vaak met paard-en-wagen en verplaatsen zich ook veel per... step!

Geplaatst op dinsdag 27 januari 2015 | Kitsredactie

Leven zonder stroom hoe gaat dat?
Leven zonder stroom hoe gaat dat?
Leven zonder stroom hoe gaat dat?
Loading Conversation

Laatste nieuws

Doe mee met de Kits Fotowedstrijd!

Scherm­afbeelding 2026-06-15 om 12.32.17.png

Stuur je allermooiste foto naar Kits en win!  Mail je foto (met je naam en leeftijd) vóór 7 juli 2026 naar nieuws@kits.nl. Fotograaf...

Lees meer

In de leer bij een Goudse kaasmeester

Cheese Experience - ©vdwalbeeld.png

Goudse kaas is over de hele wereld bekend. Hoe komt dat eigenlijk? Daar willen Bas en Bernard Doornekamp (11) meer van weten. In de Gouda Cheese...

Lees meer
Word abonnee